20110419

Koh Chang - Elefant ön

Idag har vi gjort en minnesvärd utflykt i djungeln.
Naturen var helt otrolig, något väldigt speciellt med alla olika sorters träd och växter som fanns här.
Men det framförallt stora, var att få vara så nära det enormt stora djuret - elefanten!
Koh Chang är Thailands elefant ö, Chang som är thailands ord för Elefant.
Därför var det en självklarhet att vi också skulle åka på elefant tracking.
Vi badade och vandrade på vår fina elefant som hette Kalamae som var 14 år gammal men den minsta av dom alla i stammen.
Allt gick jätte bra, men hon var ett enormt matvrak i jämförelse med alla andra elefanterna, hon stannade upp, gick iväg och smet för att äta med oss på ryggarna med jämna mellan rum.

Nu skall vi ta en taxi till grannstranden, Klong Prao Beach och äta på ett fint hotell som heter Amari. Detta ligger granne till Dewa som jag skrev om sist när vi hade en helt suverän kväll bland alla andra bra kvällar vi har här.
För övrigt åt jag min livs bästa pizza igår på en restaurang som ligger på den 5km långa stranden - White sand beach, där vårt hotell ligger.

Nu är jag hungrig så bäst att åka, hej då!





















1 kommentar:

  1. Ni ser helt nykära ut;) och resan verkar fortsätta vara helt underbar.. så modiga ni är som vågar bada med elefanterna, det hade jag nog aldrig gjort! Kom ihåg att jag tyckte det va läskigt att bara rida på dom, mes som jag är:)

    Ni har 1 vecka kvar nu va? Njut till fullo!!

    Puss på er

    Johanna

    SvaraRadera