20110421

Bangkok next


Snart ska vi äta vår sista kvällsmåltid här på Koh Chang.
Imorgon bitti tar vi nämligen flyget från Trat till Bangkok!
Vädret har inte riktigt varit med oss de senaste dagarna så det passar utmärkt att åka till Thailands huvudstad.

Här skall vi bo mitt i centrum, nära till all shopping, på ett hotell som heter Centara - ett relativt nybyggt hotell som har allt man kan önska sig och självklart en stor pool på 27e våning och en fantastisk sky bar på 50e våningen.
På fredag ska vi skynda oss till MBK som är ett åtta våningar stort shoppingcenter med 2500 butiker, Oj vad jag längtar!
Det första vi måste inhandla är skor, för på Centaras red sky bar och ett mångfald andra restauranger, är flip flop och sandaler inte tillåtet.

I Bangkok har vi som nummer två på listan att åka en flodtur med en flodbåt - det är något jag alltid velat göra efter att jag tittat på När och Fjärran och andra reseprogram, och sen kommer vi eventuellt besöka Wat Arun som betyder det hemliga templet och Lumpini park som är en grön oas mitt i city.








Nu ska jag lyssna på One Night in Bangkok med Vinyl shakerz!


Ses på måndag!

1 kommentar:

  1. Åh, härliga semester! Lycka till med all shopping på MBK, vilken shoppingdjungel!!! :) Puss

    SvaraRadera